mandag, 20 november 2017

Vores pædagogik

På Søgårdhus betegner vi alle som lærere.

Alle har noget at lære fra sig.

Alt i livet er en læreproces.

Vi lære (EDU) alle bedst i trygge omsorgsfulde (CARE) omgivelser.

Tiden på Søgårdhus er således gennemsyret af læring og omsorg, EDUCARE.

 

Vores pædagogiske fundament er eklektisk, da vi bruger en bred vifte af pædagogiske tilgange, som vi tilpasser med udgangspunkt i den enkeltes særlige vekslende behov og forudsætninger.

Vi anvender mest en systemisk jeg-støttende relationspædagogik og kognitive metoder så som KRAP.

Vores hverdag er baseret på respekt, anerkendelse, rummelighed og dialog.

Vi mener det er alfa og omega at give den enkelte unge den CARE der ofte har manglet igennem dennes opvækst.

Omgangen med den enkelte unge er præget af individuelle aftaler og mål, og vores dagligdag er præget af grænsesøgende programflader og oplevelser igennem vores maritime profil, gode rammer for fart og spænding samt spændende rejser der udvider og åbner den unges horisont. Dette skal hjælpe, støtte og motivere den unge til nærmeste udviklingszone bogligt, fagligt og socialt. Dette mener vi, er den bedste måde at støtte og stimulere den unge til at opbygge varig tro på eget værd, og tage ansvar for egen udvikling, også efter Søgårdhus.

 

 

 

Elitesmiley

Se vores tilsynsbesøg ved at klikke på billedet.

Arbejdstilsynet

Se vores seneste besøg af arbejdstilsynet

Støt børns vilkår

Støt Børns Vilkår